In gesprek met Rachel uit Kenia

Rachel is een vrouw die nét iets jonger is dan ik. 41. Zo’n 19  jaar geleden kwam zij naar Nederland en woont hier sindsdien. Als we elkaar zien hebben we altijd mooie gesprekken over het leven, (soul)muziek, goeie films, documentaires, tv programma’s, spiritualiteit en meer.

Het kwam eigenlijk nooit in me op met haar te praten over dingen als racisme, zwarte piet, politiek en Sylvana. Misschien was ik er zelfs een beetje bang voor om dit aan te snijden, omdat het er al gauw voor kan zorgen dat je lijnrecht tegenover elkaar komt te staan of dingen zegt waarmee je een vriendschap op het spel zet. Zeker omdat het op sociale media zo voor polarisatie zorgt; de meningen en reacties zijn altijd vrij direct en extreem.

Ik heb haar gesproken en net als bij andere inspirerende mensen die ik spreek een kleine camera aangezet om het geheel vast te leggen. Ze zegt hele verfrissende dingen over racisme, discriminatie, inburgeren, opvoeding, geloof, Geert Wilders, Sylvana Simons, politiek, media en meer. Ze voelt zich niet gediscrimineerd, vindt dat onze Minister President het hardstikke goed doet en stemt dus geen PVDA meer maar nu VVD. Geert Wilders vindt ze een harde werker en ze wijst ons er vooral op dat angst de grote boosdoener is. We moeten onze kinderen vanaf jongsafaan bijbrengen dat ze nét zoveel waard zijn dan een ander, ongeacht huidskleur, ras, geboorteplaats of geboorteland.

Dankjewel Rachel. Dat je zo open bent over alles en je dingen wilde vertellen die ik niet zo snel terughoor, lees of zie in de mainstream media, uit de mond van een prachtige gekleurde vrouw. Ik neem je adviezen ter harte en ga me eens meer in Kenia verdiepen.

Patrick

2 gedachtes over “In gesprek met Rachel uit Kenia

  1. Je lijkt wel heel erg happy met mensen die je tot jou pietenmeningstandpuntkamp kunt rekenen PK.
    Zie nou eens in dat die hele discussie zelf juist de grootste onzin is?
    En anders maar niet, ook best haha.
    X je

    Like

Plaats een reactie