Een film over vipassana meditatie

3 gedachtes over “Een film over vipassana meditatie

  1. Mooie documentaire. Persoonlijk heb ik een naar gevoel overgehouden aan vipassana. Na mijn tiendaagse wilde ik nog een keer deelnemen aan een driedaagse. Daar werd ik niet voor toegelaten omdat ik ook andere meditatie vormen beoefen. Vond ik toch een beetje sektarisch klinken. Ik heb ook verschillende mensen gesproken die emotioneel of mentaal beschadigd uit zo’n tiendaagse kwamen en die amper begeleiding kregen vanuit het centrum. Alhoewel mijn ervaring goed was, hoop ik dat mensen weten waar ze aan beginnen als ze vipassana gaan doen.

    Liked by 1 persoon

    • Beste Ludo,
      Een minder goede ervaring bij de รฉรฉn kan een betere ervaring bij de ander opleveren. Dus wellicht is het op een andere plaats volgen van vipassana een aanrader.
      Namestรฉ Eric

      Liked by 1 persoon

  2. Een documentaire die mij raakt……Mooi om te zien dat mensen een tweede kans kunnen krijgen door in te gaan zien vanwaaruit ze eerder hun fout begingen……Alles wat wij mensen een ander aandoen is slechts vanuit een projektie van wat in onszelf leeft en hoe men vandaaruit zijn/haar omgeving tegemoet treedt…..

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

